Ervaringsverhalen



Medewerker Pandora Helpdesk
29 juni 2006
trefwoorden: helpdesk, ervaring

‘Mensen weten meestal heel goed waar de schoen wringt en willen daar over praten. Ze geven vaak aan slecht te zijn voorgelicht over de werking en de (soms zeer ernstige) bijwerkingen van SSRI’s, de op verslaving lijkende problemen van het afbouwen en eventuele gevolgen op de lange termijn. Afbouwen leidt tot veel vragen en zorgen.

Andere vormen van behandeling worden onvoldoende besproken. Bellers berichten ons regelmatig dat de behandelaar op het gebied van antidepressiva onkundig of onwetend is. Anderzijds blijken gebruikers te experimenteren met stoppen en doseringen zonder hun arts daarbij te betrekken.’

 
Citaat Bopz brochure
02 mei 2006
trefwoorden: ervaring, dwang en drang, bopz

"Ik wilde niet opgenomen worden, ik ben niet gek! Ik heb de deur gebarricadeerd en liet ze niet binnen. Ze hebben geprobeerd door de brievenbus met me te praten. Uiteindelijk heeft de politie de deur geforceerd en hebben ze me toch meegenomen. Ik voelde me behandeld als een crimineel. Mijn familie schaamde zich voor de buurt, die dachten dat ik in drugs gehandeld had. Later vertelde een verpleegkundige me dat het zo gelopen is doordat ik me zo heftig verzet had, anders had het ook zonder politie gekund.

Lees meer...
 
"Ik ben pas op mijn 35e geworden wie ik ben”
19 januari 2005
trefwoorden: ervaring, eetprobleem, anorexia, boulimia

Interview met ervaringsdeskundige

Greetje (44 jaar) werkt aan de Helpdesk van Stichting Pandora. Ze heeft jarenlang geworsteld met een eetprobleem. De eerste jaren hongerde ze zichzelf uit en leed ze aan Anorexia Nervosa. Later verschoof haar eetstoornis naar Boulimia Nervosa en kreeg ze last van eetbuien. Inmiddels gaat het goed met Greetje. Ze geeft nu vanuit haar eigen ervaringen informatie en advies aan andere mensen met psychische problemen.

Lees meer...
 
Gebruik crisiskaart kan veel leed voorkomen
01 juli 2004
trefwoorden: ervaring, dwang en drang, bopz

Interview Dini Glas,

"Mensen komen vaak naar aanleiding van een gebeurtenis en willen dan een en ander vastleggen. Bijvoorbeeld: bel niet mijn moeder, maar mijn vader in geval van een crisis."

Lees meer...
 
Knelpunten rond de Wet Bopz
01 juni 2004
trefwoorden: ervaring, dwang en drang, bopz

"Een crisismeldpunt dat 24 uur bereikbaar is met een deskundig team dat bestaat uit vrijwilligers, SPV-er en een psycholoog en/of psychiater zou een grote uitkomst zijn en ontzettend veel leed voorkomen!"

Lees meer...
 
«StartVorige1234VolgendeEinde»

Pagina 3 van 4
 

Veel gestelde vragen aan de Helpdesk

Wat voor soort vragen kan je ons stellen?
Bekijk ze hier!

Bel de Depressielijn

Wij begrijpen wat je meemaakt
Lees verder