Algemene tips voor gezond eten

0
25
Rate this post

In grote lijnen is het mogelijk om de basisregels op te sommen van een correcte voedingsdiscipline die in staat is om het chemisch evenwicht van het organisme en van alle vitale parameters die essentieel zijn voor een goede gezondheid te handhaven.

Houd er rekening mee dat de meeste plantaardige producten afkomstig zijn van verarmde gronden, van intensieve gewassen die worden uitgevoerd met krachtige herbiciden, meststoffen en pesticiden. In Italië bedraagt ​​het jaarlijkse verbruik van pesticiden 1.700.000 kwintalen, ofwel 3 kg per hoofd van de bevolking.

De dieren waarvan de marktproducten afkomstig zijn

Worden nog gevaarlijker als ze afkomstig zijn van batterijboerderijen waar ze worden behandeld met synthetische hormonen (meestal oestrogenen om hun groei te bevorderen), met antibiotica (om veeziekten te voorkomen en de mogelijkheid van besmetting te beperken), psychotrope drugs (om de stress te verminderen die voortvloeit uit het naast elkaar wonen in een krappe omgeving).

  1. Voedingsmiddelen bereid door de voedingsindustrie bevatten vaak additieven en conserveringsmiddelen die, naast een groot risico op kankerverwekkendheid, een negatief effect hebben op het immuunsysteem.
  2. Vervuiling, stress en drugsmisbruik (antibiotica, anticonceptiepillen, corticosteroïden, lokale of algemene anesthetica na een operatie, hormonen in het algemeen) sluiten het beeld.Hier zijn enkele punten om over na te denken om beter te leven door middel van een gezond dieet.

Eet niet als je geen honger hebt of als honger in plaats van oprecht te zijn, meer afhangt van psychologische of nerveuze situaties. Gebruik zoveel mogelijk natuurlijke, seizoensgebonden en verse producten.

Lees altijd de samenstellingsetiketten en wend je waar mogelijk altijd tot voedsel dat niet door de voedselindustrie wordt behandeldGoed kauwen en lange tijd kleine happen maken. De in speeksel aanwezige amylasen zorgen ervoor dat de vertering van koolhydraten in de mondholte kan beginnen

  1. Opstaan ​​van tafel met nog een beetje eetlust, vol maar niet opgeblazen.
  2. Eet ‘s avonds minstens 3 uur voor het slapengaan
  3. Het ideaal zou zijn om de dag te beginnen met een uitgebreid ontbijt en deze voort te zetten met een goede maaltijd en een licht diner.
  4. Besteed enige aandacht aan de calorieën die zijn geïntroduceerd om obesitas te voorkomen.
  5. Gebruik een beetje zout (rauw zeezout) aan het einde van het koken om het effectiever te maken en de hoeveelheid te verminderen.

Gebruik alleen rauwe honing of hele rietsuiker als zoetstof.

De inname van vet (koudgeperste olie van de eerste persing) mag niet meer bedragen dan 20-30% van de totale ingenomen calorieën.Consumeer alleen seizoensfruit op een lege maag, elimineer het geïmporteerde fruit, onrijp vervoerd van andere locaties en vaak bewaard in koelkasten of door middel van chemicaliën.

Eet zoveel mogelijk verse rauwe groenten voor de maaltijd alleen

Woestijndesserts (dessert aan het einde van een maaltijd staat synoniem voor veilige fermentatie).

  • Eet zoveel mogelijk verse rauwe groenten voor de maaltijd alleenDe regels voor een gezonde voeding moeten noodzakelijkerwijs een juiste combinatie ervan bevatten. Dit vloeit voort uit het feit dat ingenomen voedsel, afhankelijk van hun biochemische structuur, verschillende enzymatische activiteiten en pH vereist.
  • De enzymen die verantwoordelijk zijn voor de vertering van eiwitten hebben een alkalische pH nodig om optimaal te werken, integendeel, degenen die verantwoordelijk zijn voor de vertering van koolhydraten hebben een zure pH nodig.
  • Met andere woorden, als beide klassen voedingsmiddelen tegelijkertijd en in significante percentages aanwezig waren, zou de een of de ander zwelling, darmfermentatie, slaperigheid, zuurgraad, diarree of constipatie kunnen veroorzaken.

Bijzondere aandacht moet worden besteed aan geraffineerde witte suiker, die nu steeds meer als junkfood wordt beschouwd omdat het geen belangrijke voedingselementen zoals vitamines, mineralen en sporenelementen bevat.

De maximale aanbevolen inname voor een zesjarig kind (en in het algemeen ook voor een volwassene) volgens moderne voedingsparameters zou 20 gram per dag moeten zijn, inclusief drankjes, sappen, snacks en ijs. In onze samenleving nemen we gemiddeld 150 gram per dag.