Hartbesparende voedingsmiddelen

0
13
Rate this post

We vertelden je onlangs over de eigenschappen van volle granen en peulvruchten, aan de basis van het mediterrane dieet.

Deze voedingsmiddelen behoren ook tot de voedingsmiddelen die goed zijn voor het hart, aangezien peulvruchten helpen het cholesterol te verlagen en de bloeddruk en triglyceriden in het bloed onder controle te houden, terwijl volle granen hart- en vaatziekten voorkomen, de opname van vetten en cholesterol verminderen en het gevoel van verzadiging vergroten. , helpt op gewicht te blijven.

  • Ze zijn niet de enigen; laten we alle verscheidenheid aan hartbesparende voedingsmiddelen ontdekken.
  • zalm is goed voor je

Lijst met voedingsmiddelen die goed zijn voor het hart

  • zeevis, bij voorkeur blauwe vis (o.a. zalm, sardines, ansjovis) rijk aan Omega-3 vetzuren, 3 à 4 keer per week te consumeren
  • wit vlees, inclusief kip, kalkoen, konijn
  • vers fruit zoals sinaasappels, mango’s, kiwi’s, mandarijnen, pruimen, maar ook abrikozen,
  • bosbessen, kersen, appels, meloen, ananas
  • gedroogd fruit zoals walnoten, hazelnoten, pinda’s
  • groenten, liefst spinazie, rode radicchio, champignons, courgette, rucola, venkel
  • ui en knoflook die het risico op een hartaanval verminderen, indien regelmatig geconsumeerd
  • donkere chocolade

De lijst met voedingsmiddelen om het hart te versterken is daarom gebaseerd op fruit, groenten en vette vis. Maar we hebben nog wel wat tips voor je. Als u hart- en vaatziekten met uw voeding wilt voorkomen, let dan ook op voedingsmiddelen die vijanden van het hart zijn: zuivelproducten, eieren, voedingsmiddelen die rijk zijn aan verzadigde vetten, zoals pizza, die u kunt eten door de ingrediënten te vervangen en bij te bereiden op thuis.

En hoe zit het met alcohol, wat te doen?

Rode wijn met mate. Als u tijdens de vakantie geen toast wilt opgeven, onthoud dan dat wijn goed bloed maakt, zoals Dr. Giuffrè bevestigde: “Rode wijn is rijk aan polyfenolen en de voordelen ervan liggen precies in zijn antioxiderende eigenschappen, dus een matige consumptie van rode wijn wijn (1-2 glazen per dag) kan het slechte cholesterol tegengaan en het HDL-(goed)cholesterol verhogen, met een algemeen beschermend effect op de bloedsomloop en ischemische hartziekte”.

  • rode wijn
  • Gezonde levensstijl

Tot slot, een van de algemene tips om het hart gezond te houden, is het goed te onthouden om niet te roken en een gezonde levensstijl te leiden, die regelmatige lichaamsbeweging omvat die in overeenstemming is met uw toestand, indien mogelijk, beter buitenshuis.

  1. Een wandeling, al is het maar een korte, drie keer per week, is bijvoorbeeld een uitstekende gewoonte.
  2. Eten voor hartpatiënten is daarom niet synoniem met verzaking en gebrek aan smaak, maar aandacht voor voeding en aanpasbare risicofactoren moet dagelijks zijn.

En hoe zit het met alcohol, wat te doenOm je te helpen hebben we je verteld wat hartbesparende voedingsmiddelen zijn

Maar dat is niet alles: voor Kerstmis kun je het traditionele menu op basis van vis kiezen, terwijl je in je gezondheidsdieet niet weet hoe je zout moet opgeven, omdat het is aanwezig in veel voedingsmiddelen, het artikel waarin we de lijst met zoutvrije voedingsmiddelen rapporteren, kan u helpen.

Zonder de 7 slechte gewoonten te vergeten die je dik maken, dus laat junkfood in het oude jaar en neem de grote consumptie van seizoensgroenten en fruit op tot de goede voornemens van het begin van het jaar, zelfs vanaf de feestdagen.

Nu je weet wat hartbesparende voedingsmiddelen zijn, vertel ons dan hoe je ze in de keuken gebruikt!