Pas op voor zelfsuggestie

0
27
Rate this post

We zijn wat we denken

Onze emotionele reacties, en dus onze staat van welzijn of ongemak, zijn ook afhankelijk van onze perceptie en verbeeldingskracht. Het is daarom gemakkelijk te begrijpen dat, om ons goed te voelen, we onze gedachten moeten afleiden naar dingen die ons plezier geven, de geest moeten afleiden door ons bezig te houden met concrete activiteiten waar we gepassioneerd over zijn: lezen, praten, koken, planten verzorgen, verzorging van huisdieren, videobellen met familieleden en vrienden.

Wanneer we in een staat van alertheid zijn en misschien zelfs in een toestand van zintuiglijke deprivatie als gevolg van verveling of gebrek aan ideeën, kunnen we meer geneigd zijn om normale gewaarwordingen te overdrijven en onevenredige en ongepaste reacties te vertonen. De moeilijkheid is om te begrijpen of we overdrijven.

Laten we ons dus eens afvragen wat we zouden denken als dat gevoel of dat gedrag werd geuit door een van onze familieleden (vrouw, man, kind). Gewoonlijk plaatst deze omleiding ons in een positie van grotere objectiviteit en grotere rationaliteit.

  1. In deze positie kunnen we ons voorstellen wat onze interventie effectief zou zijn om de geliefde gerust te stellen.
  2. En dit zou ons kunnen helpen een manier te vinden om onszelf gerust te stellen en angstniveaus te verlagen.

Ik moet binnen blijven, hoe breng ik de tijd door?

We bedenken dat we tegenwoordig thuis moeten blijven, maar toch de buitenwereld bij de hand moeten hebben, met de mogelijkheid om te praten met wie we willen, om te lezen wat ons interesseert, om te kijken wat we leuk vinden, zelfs om naar virtuele winkels te gaan om te doen winkelen. Kortom, alle mogelijkheden die onze technologie ons biedt.

Maar er zijn ook andere mogelijkheden: het plezier van de familiale sfeer herontdekken, de dagelijkse routine resetten naar langzamere en aangenamere ritmes, activiteiten delen, games opfrissen uit de tijd dat we armer waren in technologie.

Voor degenen die het geluk hebben een tuin of terras met planten te bezitten, heeft tuinieren of het opnieuw inrichten van de ruimte een sterke ontspannende kracht. Zelfs een vensterbank kan voldoende zijn om te ontspannen door aromatische planten te kweken voor gebruik in de keuken.

Het kan ook helpen om huisdieren te hebben om aan te wijden: de relatie met een dier is vaak net zo lonend als de relatie met andere mensen. Ten slotte is het belangrijk om ook thuis aan lichaamsbeweging te blijven doen voor het behoud van zowel de lichamelijke als de geestelijke gezondheid.

Tips voor mama en papa met baby’s en peuters

“Als je zorgt voor je psycho-fysieke welzijn, zorg je tegelijkertijd voor je baby”

Tips voor mama en papa met baby's en peutersIn deze periode van gedwongen isolement is ook aan moeders en vaders met baby’s en zeer jonge kinderen gevraagd om hun levensstijl te veranderen en thuis te blijven bij de kleintjes.

  1. Het is een tijd die wordt weggegeven, waarvan gebruik kan worden gemaakt om te genieten van de aanwezigheid van onze dierbaren en ze te ontdekken in een ongewoon dagelijks leven.
  2. Het kan ook gebeuren dat deze periode onze kwetsbaarheid onthult en veel angsten en zorgen die typerend zijn voor een nieuwe moeder of nieuwe vader, op een overdreven en ongecontroleerde manier naar boven komen.

Het kan gebeuren dat u zich verdrietig, gestrest of verward voelt of dat u bang bent uw kleintjes niet te kunnen beschermen. Hier zijn enkele suggesties voor moeders en vaders met een pasgeboren baby: